Archiwum kategorii: Uncategorized

Jak poradzić sobie ze stresem. Doradztwo nad stresem

Postępuj zgodnie z naszymi 10 prostymi wskazówkami, aby poradzić sobie ze stresem,pomóc w zarządzaniu i zmniejszaniu poziomu niepokoju.


Smutek, płacz- efekty stresu

1. Jak poradzić sobie ze stresem: Unikaj kofeiny, alkoholu i nikotyny.

Anxiety
Anxiety

Unikaj lub przynajmniej zmniejsz spożycie nikotyny i napojów zawierających kofeinę i alkohol. Kofeina i nikotyna są środkami pobudzającymi, a więc zwiększą poziom stresu zamiast go zmniejszyć. doradztwo biznesowe może tu pomóc.

Alkohol działa depresyjnie, gdy jest spożywany w dużych ilościach, ale działa jako środek pobudzający w mniejszych ilościach. Dlatego używanie alkoholu jako sposobu na złagodzenie stresu nie jest ostatecznie pomocne.

Zamień napoje z kofeiną i alkoholem na wodę, herbatki ziołowe lub rozcieńczone naturalne soki owocowe i staraj się nawilżać, ponieważ pozwoli to Twojemu ciału lepiej radzić sobie ze stresem.

Powinieneś także dążyć do unikania lub zmniejszania spożycia rafinowanych cukrów – są one zawarte w wielu produkowanych produktach spożywczych (nawet w pikantnych potrawach, takich jak sosy sałatkowe i chleb) i mogą powodować awarie energetyczne, które mogą prowadzić do zmęczenia i rozdrażnienia. Ogólnie rzecz biorąc, staraj się jeść zdrową, zrównoważoną i pożywną dietę.

2. Jak poradzić sobie ze stresem: Zanurz się w aktywności fizycznej

Zamartwianie się do niczego nie prowadzi
Zamartwianie się do niczego nie prowadzi

Stresujące sytuacje zwiększają poziom hormonów stresu, takich jak adrenalina i kortyzol w organizmie.

Są to hormony „walki lub ucieczki”, które ewolucja wprowadziła w nasze mózgi i które mają chronić nas przed bezpośrednim uszkodzeniem ciała, gdy jesteśmy zagrożeni. Jednak stres w dzisiejszych czasach rzadko jest usuwany przez reakcję walki lub ucieczki, więc ćwiczenia fizyczne mogą być wykorzystywane jako surogat do metabolizmu nadmiernych hormonów stresu i przywracania ciała i umysłu do spokojniejszego, bardziej zrelaksowanego stanu.

Więc jak poradzić sobie ze stresem? Kiedy czujesz się zestresowany i spięty, idź na energiczny spacer na świeżym powietrzu. Staraj się regularnie włączać niektóre aktywności fizyczne do swojej codziennej rutyny, przed lub po pracy lub w porze lunchu. Regularna aktywność fizyczna poprawi również jakość snu.


3. Jak poradzić sobie ze stresem: Uzyskaj więcej snu

Ang. stress
Ang. stress

Brak snu jest istotną przyczyną stresu. Niestety, stres również przerywa nasz sen, gdy myśli krążą w naszych głowach, uniemożliwiając nam relaks na tyle, by zasnąć.

Zamiast polegać na lekach, Twoim celem powinno być zmaksymalizowanie relaksu przed snem. Upewnij się, że twoja sypialnia jest spokojną oazą bez przypomnień o rzeczach, które powodują stres. Unikaj kofeiny podczas wieczoru, a także nadmiaru alkoholu, jeśli wiesz, że prowadzi to do zaburzeń snu. Przestań wykonywać jakąkolwiek psychicznie wymagającą pracę kilka godzin przed pójściem spać, aby dać swojemu mózgowi czas na uspokojenie się. Spróbuj wziąć ciepłą kąpiel lub czytać uspokajającą, mało wymagającą książkę przez kilka minut, aby zrelaksować swoje ciało, zmęczyć oczy i pomóc zapomnieć o rzeczach, które Cię martwią.

Więc jak poradzić sobie ze stresem jeszcze lepiej? Powinieneś również dążyć do tego, by iść spać mniej więcej o tej samej porze każdego dnia, aby twój umysł i ciało przyzwyczaiły się do przewidywalnej rutyny przed snem.


4. Jak poradzić sobie ze stresem: Wypróbuj techniki relaksacyjne

Stress powoduje strach, czy strach powoduje stres?
Stress powoduje strach, czy strach powoduje stres?

Każdego dnia staraj się zrelaksować techniką redukcji stresu. Istnieje wiele wypróbowanych i sprawdzonych sposobów na zmniejszenie stresu, więc wypróbuj kilka i zobacz, co działa najlepiej dla Ciebie.

Na przykład spróbuj autohipnozy, która jest bardzo łatwa i można ją wykonać w dowolnym miejscu, nawet przy biurku lub w samochodzie. Jedną z bardzo prostych technik jest skupienie się na słowie lub wyrażeniu, które ma dla ciebie pozytywne znaczenie. Słowa takie jak „spokojna” „miłość” i „pokój” działają dobrze, albo można by pomyśleć o mantrze samopotwierdzającej, takiej jak „Zasługuję na spokój w moim życiu” lub „Udziel mi spokoju”. Skup się na wybranym słowie lub frazie; jeśli zauważysz, że twój umysł wędrował lub zdajesz sobie sprawę z natrętnych myśli wchodzących do twojego umysłu, po prostu zignoruj ​​je i zwróć uwagę na wybrane słowo lub frazę. Jeśli później znowu się napniesz, po prostu po cichu powtórz swoje słowo lub frazę.

Nie przejmuj się, jeśli na początku trudno ci się zrelaksować. Relaksacja to umiejętność, której należy się nauczyć i która poprawi się z praktyką.


5. Jak poradzić sobie ze stresem: Porozmawiaj z kimś

Stres i zmęczenie
Stres i zmęczenie

Po prostu rozmawianie z kimś o tym, jak się czujesz, może być pomocne.

Rozmowa może działać poprzez odciągnięcie cię od stresujących myśli lub uwolnienie części nagromadzonego napięcia poprzez omówienie tego.

Stres może zasłaniać twój osąd i uniemożliwiać ci widzenie rzeczy jasno. Rozmowa z przyjacielem, współpracownikiem, a nawet wyszkolonym profesjonalistą może pomóc w znalezieniu rozwiązania stresu i spojrzeniu na problemy.

Więcej informacji na temat dostępnej profesjonalnej pomocy.


6. Jak poradzić sobie ze stresem: Zachowaj dziennik stresu

Stres może być motywujący jak i paraliżujący
Stres może być motywujący jak i paraliżujący

Prowadzenie dziennika stresu przez kilka tygodni jest skutecznym narzędziem zarządzania stresem, ponieważ pomoże ci lepiej poznać sytuacje, które powodują stres.

Zanotuj datę, godzinę i miejsce każdego stresującego epizodu i zanotuj, co robiłeś, z kim byłeś i jak czułeś się fizycznie i emocjonalnie. Daj każdemu stresującemu epizodowi ocenę stresu (powiedzmy, w skali 1-10) i użyj dziennika, aby zrozumieć, co powoduje stres i jak skuteczny jesteś w sytuacjach stresowych. Pozwoli to uniknąć stresujących sytuacji i opracować lepsze mechanizmy radzenia sobie.


7. Jak poradzić sobie ze stresem: Przejmij kontrolę

Pokonaj stres i poczuj ulgę
Pokonaj stres i poczuj ulgę

Stres może być wywołany przez problem, który może wydawać się niemożliwy do rozwiązania. Uczenie się, jak znaleźć rozwiązania swoich problemów, pomoże ci poczuć się bardziej opanowany, obniżając poziom stresu.

Jedna z technik rozwiązywania problemów polega na zapisaniu problemu i wymyśleniu jak największej liczby możliwych rozwiązań. Wybierz dobre i złe strony każdego z nich i wybierz najlepsze rozwiązanie. Zapisz każdy krok, który należy podjąć jako część rozwiązania: co zostanie zrobione, jak to zostanie zrobione, kiedy to nastąpi, kto jest zaangażowany i gdzie to nastąpi.



Pokonaj stres
Pokonaj stres

8. Jak poradzić sobie ze stresem: Zarządzaj swoim czasem

Oddech pomaga
Oddech pomaga

Czasami wszyscy czujemy się przeciążeni naszą listą „Do zrobienia” i jest to częsta przyczyna stresu. Zaakceptuj, że nie możesz zrobić wszystkiego od razu i zacząć ustalać priorytety i rozwiązywać zadania.

Zrób listę wszystkich rzeczy, które musisz zrobić, i wymień je w kolejności według prawdziwego priorytetu. Zwróć uwagę, jakie zadania musisz wykonać osobiście i co można przekazać innym. Zapisz, które zadania należy wykonać natychmiast, w następnym tygodniu, w następnym miesiącu lub gdy czas na to pozwala.

Edytując to, co mogło się zacząć jako przytłaczająca i niewykonalna lista zadań, można podzielić ją na serię mniejszych, łatwiejszych w zarządzaniu zadań rozłożonych na dłuższy okres czasu, z niektórymi zadaniami usuniętymi z listy całkowicie poprzez delegowanie.

Pamiętaj również, aby stworzyć czasy buforowe, aby poradzić sobie z nieoczekiwanymi i awaryjnymi zadaniami oraz uwzględnić czas na własny relaks i dobre samopoczucie.


9. Jak poradzić sobie ze stresem: Naucz się mówić „nie”

Jak radzić sobie ze stresem?
Jak radzić sobie ze stresem?

Częstą przyczyną stresu jest zbyt wiele do zrobienia i zbyt mało czasu, aby to zrobić. A jednak w tej sytuacji wiele osób nadal zgadza się wziąć na siebie dodatkową odpowiedzialność. Nauka mówienia „Nie” w przypadku dodatkowych lub nieistotnych próśb pomoże zmniejszyć poziom stresu, a także może pomóc w zwiększeniu pewności siebie.

Aby nauczyć się mówić „nie”, musisz zrozumieć, dlaczego jest ci trudno. Wielu ludziom trudno powiedzieć „nie”, ponieważ chcą pomóc i starają się być mili i lubiani. Dla innych jest to strach przed konfliktem, odrzuceniem lub utratą szans. Pamiętaj, że te bariery w mówieniu „Nie” są wszystkie stworzone samodzielnie.

Być może nie będziesz chciał odpowiedzieć na prośbę prostym „Nie”, przynajmniej na początku. Zamiast tego zastanów się nad przygotowanymi wcześniej frazami, aby łagodniej upuścić innych. Ćwicz wypowiadanie zwrotów takich jak:

„Przykro mi, ale nie mogę się do tego zobowiązać, ponieważ w tej chwili mam inne priorytety.”                           
„Teraz nie jest dobry moment, ponieważ jestem w środku czegoś. Dlaczego nie zapytasz mnie ponownie w…? ” 
„ Chciałbym to zrobić, ale… ”


10. Jak poradzić sobie ze stresem: Odpoczynek, jeśli jesteś chory

Jak poradzić sobie ze stresem?
Jak poradzić sobie ze stresem?

Jeśli źle się czujesz, nie czuj, że musisz kontynuować. Krótki okres odpoczynku umożliwi organizmowi szybsze wyzdrowienie.

Jak poradzić sobie ze stresem, kilka słów na koniec

Jak widzisz dobra wiedza potrafi rozwiać wątpliwości. Możesz wykorzystać poznane techniki i rady. Skoro wiesz już jak poradzić sobie ze stresem to możemy już zacząć?